Sanslöst

17 10 2009

Sydsvenskan har uppmärksammat omvärlden om att Nobelmuséet censurerat en film av den (på grund av filmen) mördade regissören Theo van Gogh. Ironiskt nog för att Nobelmuséet ansåg att filmen störde deras utställning som handlade om yttrandefrihet,  enligt utställningschef Olov Amelin var den inte var tillräckligt ”sansad”. Helt sanslöst!

Om  Resumés artikel om att jag tar med mig min dotter (för egna pengar) när TU åker till Tokyo är sanslös eller inte ska jag låta vara osagt. Men tack för uppmuntrande mail, sms, twitter från alla er som inser att man faktiskt måste kunna kombinera både att ha barn OCH ett yrke. på Resumé verkar det inte lika självklart. Nästan humor att de valde en bild där jag ser härligt oseriös ut. Både som mamma och VD får jag förmoda.

Att jag sedan kan förstå viljan att dra på nyheten att TU skär personal samtidigt som vi väljer att fullfölja resan till Japan är en annan sak. Att motsatsen vore galen är inte lika nyhetsorienterat. Om vi lägger ned all verksamhet som kostar pengar måste ju alla sluta. Jag tycker inte det är lätt att gasa och bromsa samtidigt som man ska visa respekt för de som drabbas av nedskärningen, men det är nödvändigt.

Åtgärder

Information

7 responses

18 10 2009
Nyfiken

Kan du redovisa vilka tre ungdomar som följer med till Japan?
Erkänn att din dotter var en av de tre, istället för att kasta skit på branschpressen.

18 10 2009
Anna Serner

Hon är en av tre, dock inklusive henne förhoppningsvis fyra, ungdomar.
Jag har aldrig dolt att hon följer med och att hon kommer delta i våra aktiviteter, men jag betalar för henne privat och hon kommer inte ha en offentlig roll.

18 10 2009
Josef Boberg

Kallocain-samhället är på G, tyvärr tyvärr… :cry:hälsar Josef

19 10 2009
Veckan som gick – Vecka 42 « Same Same But Different

[...] Att Resumé är mycket av en skvallertidning bevisades återigen genom den här artikeln om TUs ordförande Anna Serners Japan-resa. Som biter ifrån. [...]

19 10 2009
Svenåke Boström

De medier och organisationer som i nuvarande ekonomiska kris väljer att bara spara och skära ner, de lever farligast. Utan satsningar och nya framtidsprojekt kommer tidningsdöden att snabbt bli verklighet.
Ser fram emot nya Japan-rapporter.

19 10 2009
Josef Boberg

SvenÅke Boström,

Lite om en potentiellt fullt ut möjlig Dynamisk BNP-utveckling HÄR – som jag ser det i vart fall.

I o f s så kan jag ha fel i det – men det tror jag ej alls själv på – hälsar Josef :wink:

19 10 2009
jardenberg kommenterar – 2009-10-18 — jardenberg unedited

[...] Sanslöst « Anna Serner [...]

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

