Skitjobbigt med tjejer

24 05 2010

JAg måste säga att det ibland är skitjobbigt med tjejer. Jag jobbar stenhårt på att få in er i alla sammanhang jag kan. NATURLIGTVIS för att ni är kompetenta, relevanta och trevliga. Men också för att jag ser det som en uppgift att hjälpa näringslivet att bli mer jämställt.

Därför är det så jobbigt med alla nej. Nej på en gång eller avbokningar. För varje manligt ja får man säkert fem kvinnliga nej. Argumentet för ett nej är ofta relevant: tidsbrist. Men det är ju så att man får inte inflytande, makt och nätverk om man inte avsätter tid.

Jag hoppas på ändring!

Åtgärder

Information

4 responses

26 05 2010
LTS

Kvinnor är bättre på att prioritera bort, män är bättre på att överprioritera!

26 05 2010
Ingela Hjulfors Berg

Kul att jag fick komma. Jag tror också på att lyfta kvinnor mer.
Du är en bra förebild och gör ett bra jobb.

26 05 2010
Anna Serner

Tack.
Och tack för att du inte alls var skitjobbig och svårövertalad!

29 12 2011
>En eftermiddag hos TU- Tidningsutgivarna | Diggjo

[...] ett och samma rum förut. De få kvinnorna i skaran kändes som unika orkidéer. Skönt att de har Anna Serner som vd. Hon verkar vara en framåt kvinna med idéer. Dessutom fick jag en fantastisk blombukett [...]

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

