Sista tycket

28 04 2011

I drygt tre år har jag haft denna blogg. Jag har skrivit om mig själv att jag är en obotlig åsiktsmaskin. Det är sant, men det senaste året har jag lite tömt mig. Sedan jag vetat om att jag fått nytt jobb har jag ytterligare känt att tyckandet sinat.

Jag är kanske lite förvirrad just nu i vad jag tycker och i vilket ämne. Därför väljer jag att låta detta bli mitt sista inlägg på den här bloggen. Jag är kvar som VD på TU till september men kommer tycka på annat sätt under den tiden. Därefter kanske min efterträdare väljer att skriva egen blogg och jag kanske att starta ny. Vad vet man?

Det sista tycker kommer efter dagens DN och dagens Resumé. Båda har stora artiklar om Johan af Donner, den bedrägerifällde kommunikationsdirektören från Röda Korset.

Nu viks han ut i stora uppslag som den stackers mannen som med slokande hundögon undrar ”hur han blev som han blev”. En självreflekterande övning i två för honom viktiga tidningar.

Jag förstår faktiskt inte varför dessa tidningar ger honom detta utrymme. Han har inte förtjänat att offentligt bli tyckt synd om tycker jag. Han har åsamkat Röda Korset en enormt stor skada. Volontärer som hoppat av och mindre bidrag. Det finns de som gjort betydligt mildare saker som inte får utrymme att självreflekterat späka sig och få avlat.

Det är väl bra att han skäms. Det ska han göra. Och han får gärna lida i det tysta för mig!

Åtgärder

Information

One response

1 05 2011
Veckan som gick – vecka 17 « Same Same But Different

[...] Anna Serner börjar avveckla sig från TU och börjar med att sluta blogga. [...]

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

