2008-02-08 Tänk vad sex säljer

20 02 2008

Jag har inte kunnat släppa löpet som SvD hade i måndags. Jag hade tidigare vid frukostbordet läst det utmärkta reportaget om Kristina Hultman. En modig berättelse om hur hon upptäckt att hon är lesbisk.
Efter att ha levt som hetero hela sitt liv och sedan vid 35 års ålder blivit förälskad i en kvinna. En berättelse från livet som grep mig. När jag sedan gick upp från T-centralen såg jag löpet vid Pressbyrån.
Kristina Hultmans foto över hela löpet.
Två reflektioner:
Undrar om hon hade räknat med det?
Tänk vad sex säljer!

Tänk hur långt vi har kvar innan vi når jämställdhet…
Särskilt när det handlar om sådant som avviker från heteronormen.

För inte var det den personliga berättelsen om hur en människa mött kärleken som motiverade exponeringen. Det var idén om vad kärleken innebär, sex inom samma kön! Det säljer uppenbarligen.


Åtgärder

Information

Kommentera

