2008-02-18 ”In real life” oslagbart

20 02 2008

Första dagen i tredje veckan. Tacksam är jag för att jag hann träffa alla medarbetare i höstas. Efter två veckor på nya arbetsplatsen börjar det klarna hur mycket jag har att sätta mig in i. Att förstå den egna verksamheten ligger förstås högt upp på agendan, att träffa medlemsföretagen också. En dag i veckan ska jag ägna åt att åka runt och träffa medlemmarna i landet.

Annars skulle jag kunna fylla min tid med att resa jorden runt ett par varv. Tidningsvärlden är fylld av kongresser via bland annat Ifra. Intressanta verkar de vara också. I Sverige har vi legat långt fram i test av de nya tekniker som presenterats där. Ett är mobila tjänster som i fredags stötte på patrull när Telia valde att ta bort tidningarnas egen annonsering i Surfport. Ett missförstånd menar Telia, och det får man verkligen hoppas. Nya tekniska lösningar bygger på att man även kan få nya intäktsmodeller. I takt med att upplagan minskar satsar tidningar mycket på att den totala räckvidden ska öka. Att en distributör ska förhindra det verkar inte vettigt.

Public Service dagen bjöd för övrigt inte på så mycket nytt, men för en ny VD var det bra att träffa så mycket folk, både från medier och politiker. Sociala medier funkar till viss del, men IRL är oslagbart.


Åtgärder

Information

Kommentera

