SIFO och TS måste samarbeta!

21 02 2008

Idag är det TS-dagen och ikväll serveras upplagesiffrorna. Det betyder att morgondagen är kreativitetens dag hos tidningarna att hitta ljus i trenden med sänkta upplagesiffror. Borde vara onödigt jobb eftersom SIFO i morgon levererar tidningarnas räckviddssiffror. Det intressanta för varje annonsör och varje tidning är ju summan av räckvidden. Att stirra sig blind på upplagan ger ingen vägledning. Varför samarbetar inte SIFO och TS och levererar en gemensam rapport? Enkelt för alla andra och cred till SIFO och TS som skulle visa att de förstått de nya läsarvanorna. Nästa år måste de samarbeta!


Åtgärder

Information

2 responses

29 02 2008
Magi

Upplagan är ett redovisningsmått, som skall veriferias mot branschreglerna. Skillnaden mot en undersökning som skall ta fram läsare. Upplagan är ett mått som i princip redovisa köpta tidningar. TS skall väl upplevas som en kontrollinstans. Frågan är väl mera om TS roll i dag är aktuell. Notera branschen köparna av medieutrymme är väl bäst betjänta av vilka som är läsare.

1 03 2008
Bungo

Notera att upplagan är mera ett vdn-märke. Läsare måste kanske bli mera fokuserad än upplaga. Tu försök göra er lite mera handlingskraftiga mot TS/SIFO

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: