Marilyn med nytt uppdrag

18 04 2008

Jag har äntligen fått upp min Warhol-illgröna litografi av Marilyn (inte en av dem som går för 400.000 på Bukowskis tyvärr…)

Matchande Marilyn-muggar står på bordet. Inhandlades på Ullared, som jag besökte med Västra kretsen. Fick frågan av Anders Ahlberg, Medievärlden, vad Marilyn symboliserar för mig.

Offer. Marilyn i mitt rum ska symbolisera hur det kan gå för enskilda människor när makten ångar på. Hon får också fungera som en motvikt mot den manliga dominansen runt mitt mötesbord. Hon går inte omärkt förbi!

För övrigt har JK Göran Lambertz fått uppdraget att utreda TF och YGL. 

Han har redan uttalat sig starkt för en ny teknikoberoende grundlag. Jag vill bara påminna honom om att ingen hittills upplevt ett problem med rådande lagstiftning ur ett yttrandefrihetsperspektiv. Alla är överens om att ansvarig utgivarrollen är viktig och hittills fungerar bra, såväl mediebransch som regering/riksdag. Däremot råder det ingen tvekan om att ansvarig utgivarrollen begränsas om man följer JKs tidigare argumentation. 

Så frågan är vilket problem man löser? Eller vilket man skapar?


Åtgärder

Information

Kommentera

