Nya läsare

1 06 2008

På den väldigt fula nettby.no finns ett lyckat exempel på hur man kombinerar nyhetsinnehåll med ett socialt media. Nordens största sociala sajt idag (enligt egen utsaga). Deras egen prognos är att de kommer försvinna inom 6 år i takt med att deras besökare blir äldre.  

Intressant är att sajten kostat mindre än 200.000 euro att bygga och drivs med 3 personal, de funderar på att öka styrkan till fem. Översatt till en reklamkampanj kan man konstatera att de fått mycket för pengarna. Oavsett medel är målet att bygga relationer med användarna.

Fråga är om användarna fortsätter söka nyheter när de lämnar nettby för andra social medier. Det är det nyhetsmedier måste åstadkomma om de ska klara framtiden.


Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: