Inte tidningslös dag

6 06 2008

I påskas ondgjorde jag mig över de tidningslösa dagarna. Med rätta fick jag av bla Expressen veta att de faktiskt inte har tidningslösa dagar. Journalisterna på kvällstidningarna har det som många andra löneslavar, skift trots röd dag. Bengt Ottosson på Expressen rådde mig att ta mig till en affär på morgonen om jag ville ha dagens tidning.

Idag så var det dags igen. En distributionslös dag. Jag som inte kan tänka mig frukost en ledig morgon utan en tidning gjorde som jag blivit tillsagd och tog mig till en affär och köpte en kvällstidning.

Det är verkligen inte riktigt lika bekvämt som att gå ut till brevlådan. Men det fungerar bra när man väl sitter vid kaffet. Trots det är jag tacksam i morgon.

Och kvällstidningen fungerar ju bra på kvällen också.


Åtgärder

Information

Kommentera

