Den ljusnande framtid är vår?

12 09 2008

I Resumé rapporteras att reklam fungerar bättre än PR i högt brus. Konsumenterna minns varumärket bättre av en annons än av en artikel.

Kommentarerna går högre än vanligt. Rätt och fel, Resumé flirtar med reklambyråerna och inte PR-branschen osv osv. Samtidigt skriver Medievärlden att reklambyråerna går bättre än någonsin, och skälet enligt informationschef Morgan Öberg är att reklambyråerna ägnar sig mer åt konsulttjänster för marknadsföring inom ickebetalda medier, som ex sökordsmarknadsföring.

Som om det ena utesluter det andra? Som om en annons i kombination med en artikel inte skulle få större effekt än bara en annons eller bara en artikel. Som om det gick att välja EN kanal någonsin. Det är det som är utmaningen för reklamköparna och det är det som är ljuset för alla medier som lever på annonsintäkter,  t ex dagspressen. Det finns helt enkelt ett fortsatt ett behov av att annonsera för att nå ut brett även om behovet inte är statiskt. Ett lika stort ljus för sociala medier som täcker in ett annat behov.

En ganska ljus framtid för alla, inklusive olika typer av konsulter, alltså!

Kanske är jag överpositiv efter en dag på fjället i Trysil…


Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: