Innovation & Utveckling

9 10 2008

En utgivarorganisation inom medieområdet måste kunna sin omvärld. Det står inte minst klart efter att Telia fortsätter att hävda att de har rätt att lägga in en banner när man surfar genom mobilen.

Vi måste förstå tekniken och juridiken och vara beredda att förklara för omvärlden varför vi är beredda att ta fighten. Men vi måste också förstå hur medier kommer konsumeras i framtiden för att förstå digniteten i frågan. Vi avslutar 2008 med ett workshop inom projektet Unga Vuxna, vi har öppnat det för alla, som just analyserar nästa generations mediekonsumtion.

Att mobilen kommer vara viktig som kanal i framtiden tror jag är självklart, att kanalen måste kunna generera intäkter för utgivarna är lika självklart. För att ha koll på både tekniken och beteendet kommer jag tillsätta en tjänst som heter Innovation&Utveckling. Den personen ska ha god koll på teknik, analys och samhällsfrågor men kanske mest på nästa generation mediekonsumenter. Med slutanvändaren i fokus hoppas jag det blir mer ”utifrån-och-in” än tvärtom.

Är det någon som känner sig själv manad att söka tjänsten, eller vill tipsa om någon som borde få tjänsten är det bara att höra av sig! anna.serner@tu.se


Åtgärder

Information

2 responses

12 10 2008
Veckan som gick - vecka 41 at Same Same But Different

[…] inte minst utifrån resultatet av TU:s rapport om Unga Vuxna som presenterats i veckan. JNyström väljer att titta på en ny […]

17 10 2008
Pär N.

Synd att man är i fel bransch😦 Låter väldigt intressant annars!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: