Ettårsjubileum

2 02 2009

Idag är det exakt ett år sedan jag började på TU. Mycket är sig likt men ganska mycket har också hänt.

Fem personer har slutat. Lorna som gick i pension. Anders, Elisabeth, Linda och Stig som har bytt jobb. Fem har börjat. Per som ersatt Anders på förhandlingsavdelningen. Henri som ersatt Elisabeth. Linda som blivit webbredaktör.

Linda och Stig hörde till avdelningen Teknik&Digitala medier. Den avdelningen har bytt namn till Innovation&Utveckling. Idag började Jon Goland där, han ska jobba med Lena Victorin som började förra veckan. Avdelningen går från tekniken som utgångspunkt till att se hur tekniken används. Fyra av fem som börjat har en kommunikativ utgångspunkt till sitt förhållningssätt till det vi gör; Allt vi gör ska packeteras och kommuniceras ut till medlemmar och omvärld.

Det kommer bli precis som bra som jag tänkt mig, tror jag. Jon (som varit PR-konsult och arbetat mycket med sociala medier och mot att nå ungdomar genom en mix av de nya och gamla medierna) ska leda utvecklingsarbetet med mobilen i fokus. Hur används den? Hur kan den användas? Hur skapas affärer genom den?

Både Lena och Jon påminner mig om mig själv de första dagen på TU. Här finns många medarbetare med massor av erfarenhet och kunskap att lära av. Jag själv börjar bli lite varmare i kläderna nu. Detta lagom till att vi är i slutfasen av att förbereda försöken att fusionera TUs förhandlingsavdelning med MIA. När vi alla tre firar år nästa februari kommer antagligen kartan vara helt omritad. Både för oss och många av våra medlemmar.


Åtgärder

Information

Kommentera

