Vad ska man tro på när allting är så här?

12 03 2009

Ägarna drar sig ur Mindpark. Det blåser nya ekonomiska vindar.

Alla skäl vet vi inte, men att ekonomin naturligtvis är ett tungt vägande skäl för att ägarna drar sig ur Mindpark behöver man inte vara Einstein för att förstå. Ägarna har säkert goda skäl, men visionärt känns det inte.

Jag undrar hur uthålliga vinnarna i en lågkonjunktur behöver vara. Utan att (naturligtvis) ha alla fakta i just Mindparks ekonomi så tror jag på mod och vision. Något Mindpark stod för.

Den som vågar satsa fullt och hålla i (och kanske skära på annat än innovationsprojekten) i ett par år, kan vara först ut på andra sidan med det nya. Symboliskt ser det bättre ut än när man backar in i framtiden.

Mindpark har gjort branschen mycket gott. Kanske främst inom sitt visionära sätt att tänka. Jag hoppas de fortsätter fungera på något sätt. I varje fall TU vill gärna ha fortsatt inspiration, kunskap och relation.


Åtgärder

Information

9 responses

13 03 2009
Joakim Jardenberg

Tack för de orden. Vi ska nog se till att hitta andra sätt att försöka göra skillnad. Jag ska ju tex träffa Lena Victorin imorgon😉

Din slutsats om pengarna är riktigt, såklart. Men det är också så att vi, alltså även jag, är överens om att vi inte fått den snurr på samarbetet som vi alla hoppats på. Och om inte 1+1=3 så är det svårt att hålla i, särskilt när det blåser snåla vindar.

13 03 2009
jardenberg kommenterar - 2009-03-13 — jardenberg unedited

[…] Vad ska man tro på när allting är så här? […]

13 03 2009
östan

Om då TU gillar Mindpark så mycket, kan inte ni ta över deras verksamhet med omedelbar verkan? Det hade varit jättebra. Inga vinstkrav på verksamheten utan bara idéer och tankar. Mycket snack och ingen hockey. Mindpark och deras anställda är ju till salu. Säkerligen går de ner lite i lön också med tanke på tiderna.

13 03 2009
Anna Serner

Som jag skrev öppnar jag för samarbete, men allt är en budgetfråga. Vi ska nog får till en liten hockeymatch men i övrigt förstår jag faktiskt inte vad du syftar på?

13 03 2009
jonas02

Mindpark är en av de bästa företagen på Internet i Sverige

13 03 2009
östan

Inte mycker mer än om ni har förtroende för Mindpark och deras personal och framför allt för deras idéer på hur en tidning/webbplats ska skötas så borde ni väl vara snabba att anställa deras kompetens? Här fanns ingen underfundighet eller ens någon sarksam utan bara en fråga. Liten hockeymatch kanske kan bli en treperiodare?

13 03 2009
Anna Serner

Ja, i den bästa av världar hade jag budget för att nyanställa flera personer. Så ser inte min verklighet ut, liksom ingen annans. Men idén är god.

13 03 2009
G

jonas02: Bäst på vad och för vem egentligen?

13 03 2009
Sorg och lycka

[…] VD skriver även om detta här och gör det väldigt […]

Kommentera

