Hur fel det kan bli

30 04 2009

Igår fattade styrelsen beslut om ett färdigt förslag till årsmötet om fusionen mellan TU och MIA. Vi skickade ut pressrelease med just det innehållet.

Jag blir uppringd av en journalist från Dagens Media som ställer följdfrågor i anledning av detta. Ex om vad som blir min uppgift framöver. Jag beskriver att samma skäl som ligger till grund för samgåendet mellan TU och MIA, den utvecklade mediemarknaden och den komplexitet det innebär, också ger anledning för oss att arbeta mot en bredare utgivarorganisation. Mål att ha skapat en sådan är 2012. Då är det säkert aktuellt att se över namnet.

Efter intervjun inser jag att jag inte bett om att få se citat, men tänker att det jag sagt knappast går att missförstås. Inte minst med tanke på att i grunden ligger en release.

Så fel jag hade. Artikeln blir att styrelsen har fattat ett beslut. Nu fusionerar vi och TU byter namn till Medieutgivarna. Som tur var  finns fältet för läsarkommentarer där Henri fick gå in och göra rättelse.

Vad lär jag mig av detta? Att kolla alltid citat, oavsett. Och att överskatta aldrig läs- och hörförmågan hos någon, inte ens  en journalist.


Åtgärder

Information

Kommentera

