TV med köpt tid på Stockholm Media Week

6 05 2009

Stockholm Media Week pågår på Rival. Massor med mediafolk, mest de som lägger pengar i medierna, inte lika många som jobbar där. Vilket är lite lustigt, det brukar vara tvärtom.

Jag missade tyvärr en del av förmiddagen som jag hörde mycket gott om. Intervjun med Jeanette och Jonas Bonnier. Synd.

På eftermiddagen var det rörlig bild och många män på scen. Jag är förstås tjatig som påpekar, men det ser faktiskt inte bra ut när man har fyra gäster i punkt efter punkt där alla är medelålders svenska män. Helt enkelt för homogent. Bland annat pratade man om produktplacering och programming.  Någon punkt efter stod tre män och pratade om TV-mediet som reklamkanal. Det var respektive säljchef på 3an, 4an och 5an. Som alla kanske minns har samma herrar startat samarbetet runt Reklamkraft – som ska visa hur bra TV är som reklamkanal… 

Behöver jag säga att Reklamkraft är sponsorer till SMW? Snacka om produktplacering!


Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: