Solsubstitut

15 06 2009

Var på födelsedagsfest i lördags. Födelsedagsbarnet bor på Mallorca och hade bjudit in ett antal spanjorer till festen. Regnet de mötte gör att jag nästan skäms att jag är svensk. Jag menar, hur dum i huvudet får man vara som bor kvar i detta? ”Nej, men ni förstår, det är faktiskt fint ibland. Jag lovar…”

Då känns det bra att äta lunch med min adept Yin Cheng. En kinesiska som med liv och lust trotsar det svenska och startat en verksamhet. Hon designar tekniska prylar så att de inte ska vara så tråkiga och ”manliga”. Hon har t o m skapat en rörelse runt det; ”la-Yin movement”. Finns på Facebook, Twitter , bloggar och naturligtvis med nätbutik.

Om våra samtal kan bidra med något till hennes arbete känns det fantastiskt. Hon bidrar definitivt till att ge energi in i min vardag. Har man ingen riktig sol får man hitta mänskliga solar.


Åtgärder

Information

Kommentera

