Almedalen börjar klarna

25 06 2009

Nu börjar dagarna i Almedalen ta form. Förutom hela vårt program om mediemakt som sker söndag, måndag, tisdag och fredag har jag blivit inbjuden att kommentera Maud Olofssons partiledartal i SVT24 på tisdag kväll samt att delta i en debatt om kriskommunikation arrangerad av Livsmedelsverket på onsdag kl 14.30.

Jag kommer gå på öppningen av projektet ”Makten och öppenhet” som är ett samarbete mellan tidningen Fokus, Joakim Jardenberg och makthavare.se. Dessutom tänker jag ta vår gäst Katharine Zaleski på en del mingel, bland annat Systembolagets mingel där nya VDn ska svara på frågor. Tänkte att det skulle vara en svensk företeelse som kan vara intressant som amerikan att förstå. Att monopolet bjuder på dricka (alkohol tror jag) inom ramen för sitt ansvarsprojekt IQ.

Jag har inbokat möte om ett yttrandefrihetsprojekt med bland annat Global Utmaning.  Dessutom har jag blivit inbjuden till personliga möten med viktiga politiker.

Vissa saker kan jag tyvärr inte gå på, som Sparbankernas årliga Furillen-middag där många intressanta samtal förs. Krockar går inte att undvika.

Och vid sidan av detta finns alla de seminarier som jag inte hunnit gå igenom och välja bland. Men det ser ut att bli en riktigt bra vecka!


Åtgärder

Information

Kommentera

