Stop that navel gazing and look around. You are outmatched.

2 09 2009

Under kategorin hur man kan ge en hel bransch dåligt självförtroende kommer denna blog från SimsBlog, om 10 vanliga tidningslögner. Klarsynt, stenhårt och vinklat. Jag håller inte allas med om allt.

Men många måste antagligen fortfarande gå igenom fasen av självreflektion – vad gör jag själv som är så bra och som är värt att betala för? Jag själv ägnar mig just nu åt det – vad gör TU som är värt att betala pengar för (inkl min lön)?

Svaret man kommer fram till är hur saker har varit – men inte hur de kan bli. Då måste självreflektionen ersättas av att bygga vidare på det som är bra och göra det bättre. Om man har en produkt som man tror är värd pengar måste man utveckla den så att den möter kundernas betalningsvilja. Några andra sätt finns nog inte. Kundnytta.


Åtgärder

Information

2 responses

2 09 2009
Joakim Jardenberg

Och kunderna är annonsörerna såklart. ”Produkten” är din lojala och stora publik.

Då blir det klart att första uppdraget är att bygga upp den publiken, och din relation till dem.

Sell your audience, not your content.

3 09 2009
Anna Serner

Ja, men jag vill inte utesluta innehållet. Titta på väderapplikationen Weather Pro tex som jag betalar 28 kr för trots att yr.no har en ganska bra app gratis. Jag vill gärna betala för att få den bästa information. Innehåll alltså.

Kommentera

