Nya tider

14 09 2009

I onsdags förra vecka hade vi styrelsemöte. Huvudfrågan var vilken branschorganisation TU är och ska vara i framtiden. Styrelsen enades om att TU har två huvuduppdrag, där det grundläggande mediernas trovärdighet som är avgörande:

1, Verka för att värna yttrandefriheten coh mediernas möjlighet att utvöva sitt demokratiska uppdrag.

2, Verka för bättre förutsättningar för medlemmarnas affärer

Ett antal områden måste TU täcka för att kunna genomföra sitt uppdrag bra; omvärldsanalys, juridisk, opinionsbildning, standards (såväl tekniska- som olika mätstandars), pressetiskt system (kanske medie-etiskt till och med).

Munnen måste mättas med en mindre matsäck. Nu ska vi jaga kostnader och intäkter, precis som omvärlden.


Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: