Årets Branschdag

1 10 2009

Man ska inte recensera sig själv. Men jag är nöjd över demn första branschdag jag känner jag har kunnat påverka (förra var bra, men det kan ju inte jag ta cred för).

Som vanligt levererade Brian Bacon från The Oxford Leadership Academy många intressanta tankar.

Han jämförde tidningsbranschens situation med att ha cancer. Den är svår att upptäcka, men om man gör det i tid kan den botas. Vi har tid att göra det om vi har koll på medborgarnas beteenden och behov. Och om vi ser hur vi kan ge svar på rätt fråga, alltså inte vad konsumenterrna vill ha. Utan kanske vad vi kan ge dem något de behöver.

Är det branschens stora problem att ge svar på? Tål att tänkas på.

Nu är det fest i svart/vitt tema. Förhoppningsvis ett lyckat koncept. För andra att bedöma.


Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: