Tuff dag

5 10 2009

Idag har jag meddelat personalen styrelsens beslut vad gäller TUs väg för hur vi ska klara ett budgetunderskott nästa år.

Vad som fått mest uppmärksamhet är att Medievärlden övergår till att bara ges ut på nätet. Jag tycker det finns spännande möjligheter där, och jag ser det inte som ett bevis på alla papperstidningars öde. Problemet med Medievärlden som pappersprodukt var att den inte hade en kommersiellt bärande idé, andra tidningar har det. Vi ska göra Medievärlden ännu bättre på nätet, och jag ska ge mig på att tjäna pengar där. På något sätt!

I övrigt konsoliderar vi. Det betyder att pesonal kommer få lämna oss. Det är alltid smärtsamt, naturligtvis framför allt för dem som drabbas. Det är inte synd om mig som VD, utan dem som inte är VD i detta sammanhang. Lätt att glömma när man ska meddela tuffa beslut.


Åtgärder

Information

2 responses

7 10 2009
PO Mediakonsult

Jag kan förstå VD:s dilemma, om det är detta med ekonomin som är problemet för en tjänst, vara eller tidning, måste saker ske, och ibland måste man stoppa blodflödet. Jag tror Webbtidningen kan fungera som en viktig kanal för intresserade. Men ni måste marknadsföra den nya kanalen.

7 10 2009
Anna Serner

Det är ju knappast någon ny kanal, men mer marknadsföring är aldrig fel.

Kommentera

