Design skapar upplevelser

1 11 2009

Nästa generation som är individuella och stilmedvetna är också upplevelseorienterade. Det kan illustreras på olika sätt. Genom att ”pimpa” sin mobil som många japaner gör.

Men också genom att bygga varumärken. KDDI (pricktemat) och Sony har båda ingått partnerskap med unga lovande konstnärer som får skapa egna utseenden och tilläggstjänster för konsumenterna. Ett vanligt knep, svenska Absolut har ju gjort detsamma. Frågan är när vi ser de första tidningarna leka med sina former på dett sådant sätt?


Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: