Medieenhet på näringsdepartementet

4 03 2010

Idag har vi besökt alliansen mediepolitiska företrädare och lanserat vår syn på att mediefrågorna hör mer hemma på näringsdepartementet än på kulturdepartementet.

I takt med utvecklingen vilar många affärs- och innovationsfrågor på distributionsstrukturen. Den har mycket lite med det publicistiska i sig att göra utan snarare infrastruktur. De vi pratade med hade inte haft frågan uppe, men lade snabbt pannan i djupa veck. De lyckades inte enas om ett mediepolitikt program 2006, kanske detta skulle ge möjlighet till program vid eventuell vinst 2010.

Onekligen en möjlighet för Alliansen som anklagas för sin brist på just mediepolitiskt program av såväl dagspress, kommersiell TV och radio, samt reklammarknaden.


Åtgärder

Information

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: