The Guardian och andra hotshots

23 06 2010

Igår hade The Guardian en workshop om sitt öppna API, hur läsare och annonsörer kan dra nytta, samarbeta och bidra. Med 37 miljoner besökare på sajten kan man tycka att de skulle dra storpublik. Dt gjorde de inte. Det var TU och the Guardian själva där. Men intressant var det att höra både deras redaktionella och kommersiella case. De fick omedelbart en förfrågan om de kan komma till Branschdagarna för att både ge storföreläsning och workshop. Preliminärt ja fick vi:-)

Skillnad när jag sedan hamnade på Yahoo´s seminarium om…. ja, ingenting. Men de hade flugit in Ben Stiller, vilket räckte för att dra 2000 besökare. Stiller och Jeff Goodby hade själva kul på scen, och faktiskt lyckades publikens frågor få herrarna att så småningom säga några intressanta saker. Vad Yahoo ville ha ut av det hela är ovisst. Men publiken var nöjd (ja, alla utom jag som var ganska likgiltig). Det hela avslutades med en inslamlingsbild för Stillers fond ”Stiller Strong”, helt enkelt blev det en Halleluja-moment.


Åtgärder

Information

One response

23 06 2010
M.K.Korpela

*****NITPICK NITPICK NITPICK*****
—–begin transmission——-

…. storpublik. Dt gjorde ….

FEL: Dt
RÄTT: Det

——end transmission——–
*****NITPICK NITPICK NITPICK*****

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s




%d bloggare gillar detta: