Välkommen till klubben Honken

3 12 2010

I veckan hade Johan Croneman en sorgrolig krönika i DN. Det är uppenbart att Croneman inte mår bra, men för oss som lever med Resumés nyhetsbevakning pekade han ändå på vissa saker man känner igen.

Som att man ibland (bara ibland förstås kära Resumé;) inte riktigt känner igen sig i en nyhetsvinkel. De har dragit på vinkeln om man säger så. Det är inte helt fel men ändå inte helt rätt. I Cronemans fall rörde det en utebliven TV-licens, inte p g a smitning utan p g a att han som en sann Sahlin inte hade koll på sin privatekonomi. Rubriken blev ändå att han smet. Croneman kände inte igen sig.

Själv har jag några gånger råkat ut för någon liknande dragning, en historia som jag inte känner igen mig i. Eller ibland ett citat som jag inte heller känner igen mig i. Nu har jag ju inte Cronemans räckvidd (eller saftiga historia gudskelov) så jag har lämnat det okommenterat.

Så igår på Fokus 5 års fest träffade jag journalisten Leif Holmkvist och vi kom att prata om Croneman-artikeln. Honken sade då bekymrat ”Jag känner mig felciterad”. Ja, jag kan bara säga: Välkommen till klubben Honken. Det är så vi andra har det:-)


Åtgärder

Information

One response

26 04 2011
M.K.Korpela

*****NITPICK NITPICK NITPICK*****
——begin transmission——

FEL: Croneman__inte__mår__bra,__men__för__oss__som__lever__med__Resumés
RÄTT:
Croneman_inte_mår_bra,_men_för_oss_som_lever_med_Resumés

(_ = mellanslag)

——end transmission——–
*****NITPICK NITPICK NITPICK*****

Kommentera

