Fanzingo

27 01 2011

Igår tackade jag ja till att bli ordförande för Fanzingo, som själva beskriver sig som en oberoende professionell plattform för unga personer som vill nå ut med sina idéer och tankar: i radio, genom film & tv och i skrift.

Vi på TU pratar mycket om åsiktsmångfald, om vikten av interaktion med läsarna, om respekten för alla människors lika värde. Samtidigt vet jag sedan min tid som mentor vid Rinkebyakademien att många inte känner igen sig i medias bilder av deras vardag. Detta gäller inte minst ungdomar i invandrartäta förorter.

Fanzingo hjälper dessa, och andra, unga att få en röst. Att få producera sina tankar och i bästa fall få ut dem i medierna. Om jag kan hjälpa till i det arbetet så känns det verkligen att jag lever TUs ”boilerplate”: Att verka för fria och oberoende medier för ett öppet och demokratiskt samhälle.


Åtgärder

Information

Kommentera

