Jätteviktigt

31 01 2011

Jag minns när min syster ringde från NYC och berättade att flygplan flugit in i tvillingtornen. Jag stod mitt på Kungsgatan. Chockad var min första tanke ”jag måste ringa folk och berätta”. Vilket jag gjorde ända till jag passerade Elgiganten och kunde se CNNs direktsändningar.

Det fanns massmedier….

I helgen har samma fenomen kunnat upplevas på twitter. Svenskar sitter och RT:ar Al Jazeeras nyhetsflöde till varandra. Jag förstår instinkten. Det är så starkt, viktigt och fruktansvärt. Twitter fungerar och man bidrar på något vis.

Att alla själva kan gå in på Al Jazeera, eller sätta på en svensk nyhetskanal, spelar liksom ingen roll. Man är med, det är starkt, och lite rörande.


Åtgärder

Information

Kommentera

