Nepotism eller pragmatism?

10 03 2011

Idag har Resumé en artikel i papperstidningen som påstår att jag sparkat en trotjänare och anställt min syster.

Så är det inte. Vi har omorganiserat och erbjudit vår ”trotjänare” ett avtal, som jag är förhindrad att kommentera pga av sekretess (vilket inte hindrat henne att bryta den i resumé). Skälet är att vi ska rekrytera en ny tjänst som denna ”trotjänare” inte har kompetens för.

Det har inte min syster heller. Men under en kort övergångsperiod hjälper hon oss på timme. Och det tycker jag är okontroversiellt. Naturligtvis har jag inte förhandlat avtalet med min syster och naturligtvis skulle jag aldrig anställa henne. DET hade varit kontroversiellt, även om det händer på många ställen.


Åtgärder

Information

One response

4 03 2015
trip

trip

Nepotism eller pragmatism? | Anna Serner

Kommentera

