Bli en del av en lösning på Branschdagarna istället!

25 05 2009

Hur ska tidningarna hitta nya intäktsmodeller är fortsatt hett att debattera. Eller debattera och debattera, den ene efter den andre påpekar att tidningarna inte hittat några nya sätt, och passar på att ge en känga för det. I DN i helgen kom ännu en gnällig och lång domedagsprofetia, från ansedda Harvard. Något debattinlägg blir det dock inte, i min mening, eftersom inga förslag till lösning finns. På Twitter gick åsikterna isär. Vissa var liksom jag trötta på bristen på framtid, medan andra tyckte att det ändå var intressant

Och ikväll arrangerar Publicistklubben Södra ännu en debatt i ämnet i Helsingborg, enligt Sören Karlssons inlägg i HD verkar det som vanligt inte som att vi kan vänta oss några nya idéer.

Om man vill debattera brukar det ingå att man har en idé om vad som skulle vara en bättre lösning. Som det ser ut nu är alla snabba på att identifiera problemet, men ingen har en idé om tidningarna ska bli en del av en lösning istället. Det hoppas vi kunna råda bot på under årets Branschdagar 1-2 oktober. Då flyger vi in Brian Bacon, från något av sina konsultuppdrag. Brian har varit konsult åt allt ifrån McDonalds till svenska UD och Mexikos regering. Brian har en stark inställning att det går att andra sitt företag så att man kan skapa innovationskraft inifrån. Och dessutom menar han att det är möjligt att göra detta genom att bidra till en större lösning för ett hållbart samhälle.

Kan man missa detta?


Åtgärder

Information

Lämna en kommentar